lunes, 26 de febrero de 2007

I ara que ja fa un mes que ets a Guayaquil, què?

Després d'un mes aquí ja tenia ganes de fer una valoració global de la meva estada aquí.
He deixat passar més d'un mes perquè intuia uns canvis que volia deixar palesos, allà va!

Com va aquest mes per Ecuador?
Bé, molt bé

Però explica una mica més, com va ser el principi?
Els primers dies sembla que només em dedicava a mirar tot i a tot arreu, com si fos una esponja que va absorvint, però sense acabar de païr res.

I ara?
Ara és diferent, ara continuo volent conèixer el que em rodeja, però ara ja entenent més i païnt. Ara valorant, ara acceptant, sense deixar de sorprendre'm.

I la gent?
La d'aquí? O la d'allà? Això és molt gran, Guayaquil és gran, Hogar de Cristo és gran i casa nostra és petita (bueno, està molt bé, però per 4 queda poc espai íntim). Així que costa una mica establir bones relacions, però tinc alguns amics (més aviat, amigues) per aquí. Amb un parell ens entenem molt, molt bé i hi puc xerrar tranquil·lament, riure un munt i sentir-me totalment a gust.
Amb la resta de gent, bé, ens anem coneixent! Poc a poc. Amb els de casa, també bé, fem coses junts, però també hi ha ganes (i ja ho començo a fer) de fer coses per altres bandes.
I la gent de Catalunya... al principi us trobava a faltar moltíssim, sobretot al pensar que això era quelcom que anava per llarg, però amb el temps he anat aprenent. Jo trobava a faltar la complicitat, les mirades, les bromes que venen de llarg, l'idioma, les bromes culturals... no ho sé, un munt de coses, i costava. El principi ha costat, sí. Necessitava (i necessito) els mails, els posts del bloc... us esteu portant fantàsticament bé, moltíssimes gràcies!

La feina t'agrada?
Sí! Molt, ara sí! Al principi un se sent més que està escalfant una cadira que una altra cosa, i em plantejava què feia aquí, però hi ha hagut una cosa molt bona: la coordinadora, ens hem entés molt bé (és una de les amigues que mencionava abans). Això ha ajudat molt. Ara entenc més de què va aquesta feina, ara tinc una responsabilitat, ara he de posar les meves habilitats com educadora al servei d'aquesta gent. El fet és que era m'encarrego de coordinar el tema de l'Apoyo Escolar, és una feinada, però alhora és un repte fantàstic.

Per què deies que ara que fa més d'un mes intuies alguns canvis?
Perquè ara ja sento que em sé moure més per aquí, ara té un sentit ser aquí, ara conec la gent, vaig coneixent com funciona tot i em sento còmode.
Ara, per fi, sent conscient que em queda molt per endavant, em sento adaptada.

I els comentaris que deixa la gent o els mails, t'agraden?
Em fan un servei que ni us imagineu, fa molta il·lusió i així em sento ben acompanyada, de debò!!! No ho deixeu de fer. M'agrada molt anar sabent de vosaltres.

Algun missatge final...
Conèixer, aprendre, i estimar perquè és quan es coneix que s'estima i és quan estimem que servim els altres (no dic res de nou, ho sé, però a mi m'ajuda).

N'abraçuts (com diu l'Eloi) per tots! i gràcies per acompanyar-me!

9 comentarios:

Anónimo dijo...

Estiamada Anna, dies sense escriure i és que aquí la vida segueix donant voltes a un ritme frenètric.Com ja t'he dit m'han contractat en el centre de discapacitats del costat del teu exinstitut, la veritat és que ho passo molt bé amb ells i que me n'adono que els hi puc entregar molt i que ells em poden omplir molt. Els seus somriures, la seva manera de viure tot i les seves dificultat t'obren a moltes reflexions que t'ajuden a ser més feliç. A comprendre una mica que hem d'amprendre'n tan d'ells, sembla una bogeria pensar que nosaltres hem d'aprdre d'una persona amb Sindrome de Down però la veritat és que deixen molt per aprendre perquè en la seva inocència hi tenen ganes de viure. Realment la feina fa que vagi més atavalada però tinc tantes ganes de viure! És una passada com la vida et dóna aquestes oportunitats...experiències tan grates pel cor que fan que aquest somrigui a cada instant. A part d'aquesta nova feina començo a cuidar a 4 nens els dimecres són la canya... com veus un semsetre comença i noves experiències ens esperen per omplir el nostre sac de coneixement, de tendres, d'amor, de moments,... Espero que tu, en aquelles terres llunyanes tb omplis el teu cor i el teu sac de molt, molt amor.un peto
Laia

Cris Ruano dijo...

Gràcies a tu, Anna, per anar mantentenint al dia aquest bloc! És una delícia poder obrir l'ordinador i saber que n'és de la teva vida a l'altra banda de l'oceà, què vius, com ho vius, qui t'acompanya en el camí...
En això de l'Apoyo escolar ja tens algu d'experiència, no? ;) què bé que la puguis posar al servei dels altres!
nabraçu!

lanoiadelsditsderosa dijo...

i ara, a més a més d'anar creixent amb tot això que vius, només et falta enamorar-te!!

un petonet!!

Anónimo dijo...

Gràcies a tú, wapa, que ens fas conèixer aquí el que tú estàs vivint allà... i ho sentim molt a prop, de debò. Escrius i transmets molt bé totes les experiències, els sentiments... Sembla ben be que ho poguem "tocar" amb la punteta dels dits. Segueix així, que a nosaltres també ens ajuda molt. Només puc tornar-te a dir el que et diu tothom i que tu ja saps, però aquest cop t'ho diré amb majúscules: ESTÀS FENT UNA GRAN FEINA !!!!!
Moltíssims petons transatlàntics.

Núria Bosch i Ten

Anónimo dijo...

ei Anna!!
buff...quantes coses, no? qué bé!!!!!!!!! és increïble poder saber de tu aquí, va ser una bona idea de fer-te un bloc!!merci per mantindre'ns informats!!
una fortíssima abraçada

anna fons

Anónimo dijo...

Com he estat aprenent últimament jo per aquí...
"Dona'm la serenitat per acceptar les coses que no puc canviar, el coratge per canviar allò que si puc, i la sabiesa per saber-ne la diferència".

Petons galesos!!!

Clara

Anónimo dijo...

Carinyu! Quina il·lusio tornar-te a llegir despres de dies sense internet!!
i mes per veure't ja completament integrada i involucrada en aquesta que es i sera la teva nova vida (ja veurem fins quan=)
Gracies per aquest resum de les teves sensacions, molt previsora jejeje, m'has llegit el pensament i ja no cal que et pregunti el que tothom deu estar preguntant =)
Jo per aqui vaig fent la meva vida, modestament pero sense pausa, avançant poc a poc, i saps, m'he tret el carnet de conduir! jeje ja soc un perill public! =P i ara ja podre dir que vaig en bici per principis i no per que no tenia cap mes remei! jajaja

Un petonas anana!
Smuack
Xavi

Anónimo dijo...

Hola Kolotxita!

La veritat és que fa molts dies que et vull escriure i ara pensava ja fa més d'un mes que se'n va anar l'Anna i sembla que va ser ahir que estàvem fent el cafè (bé, el supercafè-te) al Viena.
Estic molt contenta d'anar-te llegint (moltes vegades ho faig des de la feina, quan tinc un moment, perquè, no t'ho creuràs, però em dóna forces i, perquè no dir-ho... una enveja... molt sana... però enveja)i d'anar sabent com et va i com evoluciona la teva súper-experiència.
Moltes felicitats pel teu primer aniversari (bé, mesari) i un petonàs de l'altra Kolotxa vallesana.

Anónimo dijo...

Hola anna, capulli!!!de veritat que jo no vaig fer-me passar x la sor!!!ella em deia i jo escrivia!!!un ptonàs i ja ensenyaré això als nens!!!