viernes, 13 de abril de 2007

Setmana Santa

Després d'uns dies sense dir res i sense poder entrar al bloc he tornat a demanar ajuda per poder escriure al bloc (gràcies Cristina).
Per aquí han passat unes quantes coses. Anem per parts.

El dijous sant vam fer el que van anomenar unes convivències. Era dijous al matí, vam anar els 300 treballadors d'Hogar de Cristo de les diferents sucursals.
Jo vaig estar una mica en la preparació i la veritat és que m'espantava bastant el tema perquè estava una mica mal organitzat, però Déu hi va fer més que nosaltres (mai millor dit, jaja), i tothom va colaborar moltíssim i va ser un èxit absolut.
Vaig estar coordinant un grup de reflexió parlant del compartir, del compromís, de la Ressurrecció, de la nostra actitud amb els usuaris... A més em vaig dedicar a fer unes quantes fotos! És la meva feina, ja la començo a asumir... jaja.
A l'acabar vam marxar 4 dies a la platja... fantàstic. Calma, tranquilitat, sortidetes, festeta, mar,...
Jo pensava que aquest any la pasqua la viuria de manera molt diferent i que més aviat em deia ben poca cosa, però no va ser així. Les reflexions que vam fer dijous sant amb un religiós que parlava molt bé em van servir i em van arribar.
A més vaig començar a reflexionar sobre la meva estada aquí, em reafirmo: estic feliç d'haver vingut, però a voltes costa i en ocasions em puc sentir força inútil... hi ha mil coses que no sé com fer! Coses quotidianes... comprar segons què, no sé on, a la feina, em costa seguir bé perquè hi ha mil coses del país i del funcionament de l'educació aquí que se m'escapa. El vocabulari és diferent... mil coses! Però tinc la sort de trobar-me amb qui em recolça i a qui no l'importa parar una frase quatre vegades per explicar-me què signifiquen les paraules o de què estan parlant.
A més vaig tornar a pensar que no podia passar-me els dies sense cap activitat concreta més que no fos treballar, així que vaig pensar: costi el que costi, jo m'apunto a fer italià! Així que al tornar dilluns a treballar ja vaig fer les trucades pertinents i dilluns començo. Aniré dilluns i dimecres de 6,30h a 8,30h. Dues noies més s'han apuntat, així que serem 3 d'aquí. Tinc moltes ganes!
Per altra banda, una amiga m'ha dit que m'ensenyarà els altres dos dies a tocar la guitarra, perfecte! A veure si ho aconsegueixo d'una vegada, jaja.

És el primer any que visc una Setmana Santa tan curta, ha estat com un cap de setmana llarg! A més que jo no començo cap 3r trimestre! Aquí tot just estan començant les classes, i a nosaltres se'ns acumula la feina.

El dimarts vam estar fent una manifestació al matí, tota una preparació del tema, però ha valgut la pena. Hi ha una companyia molt forta de mòbils que es diu "Porta". Com si fos Telefónica, tothom ho critiquem, però tots ho fem servir... El cas és que l'any passat (quan jo encara no era aquí) van prometre que per cada sms que s'enviés ells donarien una quantitat econòmica concreta per Hogar de Cristo. Una empresa diferent va estar fent el recompte, va sortir un nombre concret amb la seva quantitat econòmica corresponent i Porta va dir que aquesta no era la quantitat i va oferir una quantitat absolutament inferior.
El dimarts vam fer la primera mobilització, genial veure a les dones i als nens cridar amb pancartes, xiulets... de tot. Jo, como no, ho vaig poder veure tot a través de la pantalleta de la càmara... m'encanta!!!!
Fins i tot em vaig pujar a un cotxe de la policia... jaja. Em van dir que em baixés, però no vaig fer massa cas i van passar de mi... jaja, la causa s'ho mereixia!!!

La Jen, la noia de París de la casa, ja ha marxat cap a França i creieu-me que em sap greu, ens vam entendre molt bé, espero que torni algun dia... així sembla que serà!

Continuo força a tope, estic molt a gust aquí, tot i que per fer una valoració global del tema em caldria mirar-m'ho tot des de lluny, ara penso que estic massa a dins.

Per altra banda, estic esperant la vinguda de l'Oriol Andrés que vindrà al maig! Visca! Quines ganes! Fa molta il·lusió.

Un altre dia us procuraré fer una bona explicació del que faig a la feina i en què consisteix això de l'Apoyo Escolar.

Una abraçada i gràcies per anar llegint el bloc, el feu enriquidor.

Anna

3 comentarios:

eloi dijo...

Atenció, ES BUSCA:
Anna Santiago, aktivista perilosa aliada amb el grup terrorista "Kristo's House" (q no és el Dr House). Empresa telefònica donarà bona recompensa. Al tanto, està súpermotivada i ja ha aconseguit burlar la poli d'Equador!
(una abraçada)

Anónimo dijo...

hola anna!!qbo lo de l'eloi!!ho sento no m'he pogut estar sense llegir-ho...apa si vols q t'ensenyi com es diu la rrrrrrrrrrrrrrr en francés és ben fàcil!!vale bugggota un ptonàs i siempre de frente aunque no haya contracorriente....

Anónimo dijo...

Anna, sóc GERMáN, el teu vecinitooo! jaja
jolín, quina passada, se't veu animada, així dóna gust llegir!! Fas enveja... ha de ser tot tan guapo..! Deus pegar-te unes menjades de coco que ha de ser brutal, coses tan diferents, deuen donar per pensar molt. Aquí les coses igual!! Algún cambio por la comunidad, jejeje, ya sabes de que te hablo!
Doncs res més, només tenia intenció de saludar-te!!
un petó molt fort i ànims per tot, pots fer moltes coses des d'on estás!!
petons