sábado, 29 de diciembre de 2007

La gent del barri


El meu barri es diu Hogar de Nazareth. Segurament el nom ve per Hogar de Cristo, ja que li pertany. Aquí mateix treballo jo. A l'Hogar de Cristo del barri li diem "Nazareth".
La gent del meu petit barri és una gent senzilla, té les seves botiguetes on les reixes impedeixen al pas interior per por als atracaments. Les senyores del barri procuren tenir sempre la roba de tota la família neta i el plat a taula a l'hora dels àpats. Les dones del barri renten a mà.
Els homes del barri carreguen les pomes de 20 litres d'aigua potable por vendre-les o per portar-les a casa. Els homes del barri cada dia surten a vendre diaris, tarjetes de telèfons mòbils, menjar, raspalls de dent, paper de wc,... al bus.
Els nois del barri inventen dues porteries amb el que sigui i juguen a futbol al carrer. Els nois del barri saluden cada vegada que passes pel davant i, la majoria de vegades, paren el joc per no fer mal.
Els nens i les nenes del meu barri juguen al parc que tenim. Als gronxadors, amb pilotes, amb pedres, pujant als arbres,...
La majoria dels nens i les nenes del meu barri van a escola cada dia i, quan tornen, a la una, dinen, fan deures i surten al carrer.

A la gent del meu barri els sorpren veure una casa més gran que la seva on viuen extrangers que, a més, són voluntaris! La gent del barri encara es pregunta què fem aquí. Amb la gent del barri ens saludem cada dia. Perquè ens coneixem, perquè és de bona educació, per caure'ns bé i no ser víctima de cap atracament.
Alguna gent del meu barri roba, atraca per aconseguir peles, el mòbil.. Aquesta gent deu pensar que som uns "pobrets extrangers" perquè a nosaltres mai no ens han fet res.
Alguna gent del barri viu en un carrer asfaltat, i alguna altra en carrers de terra que s'enfanguen i inunden quan arriben les pluges. La gent del barri llencem les escombraries a la vora del carrer principal: la Perimetral, al costat d'un arbre. Altre gent del barri crema les seves escombraries.
La gent del barri agafa el "machete" i neteja la part de davant de casa seva de les plantes massa altres.

La gent del barri, i cada vegada més, va a missa a aquest capella de la foto. Crec que mai us l'he presentat, la van construir fa uns messos i cada dia han de comprar més cadires.

La gent del barri em produeix tendresa, són molt bona gent, ens acullen, lluiten, treballen,... M'estimo la gent del meu barri.

Durant 4 dies deixo el meu barri, marxo a la platja a celebrar el cap d'any, a Salinas, a les 6h del matí del dia 1 de gener penseu que jo estic entrant al 2008; jo i tota la gent del meu barri i de la meva ciutat.

Us tindré molt presents.

Una abraçada i bon 2008!!!!

11 comentarios:

Anónimo dijo...

Seguro que nos acordaremos de ti, de toda la gente de tu barrio y de las personas que estén contigo en ese momento. A las 6 de la tarde del día 31 seguro que te acordarás de nosotros ya que en ese momento te estaremos enviando montones de besos para desearte un buen anticipo del que será tu fin de año. Besazos.

Cris Ruano dijo...

Molt feliç any nou, Anna!!

Anónimo dijo...

MOLTES GRÀCIES, ANNA!!! Et desitjo un any ben ple de bones experiències, com les que vius!! De seguida que pugui (i hi pensi) t'escric un mail, que estan passant moltes coses!! (saps per on vaig? ;P).

Abraçades eternes.........

Anónimo dijo...

Anna! L'altre dia vam quedar per sopar Gemma, Nicole, Mar, Xurra i la seua xicota i jo i ens vam trobar la Noe. Que ens va dir que havia parlat amb tu i que allargaves la teua estada!!! Ai ai ai que vam dir totes, l'Anna ja ens vol abandonar encara per més temps.
Desmentix immediatament los rumors!Bon any ;p

Anónimo dijo...

Molt bon any Anna!

Fa uns pocs dies que he tornat de la trobada de Taize, aqust any a Ginebra. X aqui tmb s'han acabat ls campanyes i tornem a la feina de cada dia. Cuida't i forsa PIA! Records a tots els "guayaquillus".

Una Abraçada!
Uri

anna santi dijo...

Rumors desmentits! jaja.
Estaré per aquí un any més i després potser, només potser allargo un o dos messos, però res més.
Molt bona entrada d'any i fins aviat.

Cris Ruano dijo...

Anna dixit. O com s'escrigui.
ja queda menys per tornar a estrujar-te ben fort, crack!
una abraçadaaaaa

Anna dijo...

Feliç Any Nou!
Wow! Ja farà una any que ets a Guayaquil. Quantes coses viscudes! Gràcies per compartir-les amb nosaltres.
Una abraçada,
Anna

F. Xavier Gómez-Olivé dijo...

Hola Anna,
Soc el Xavi des de Sudafrica. Molt bon any nou per a tu i per a la gent del barri que us esta acollint.

berta dijo...

Hola Anna:
No sé perquè no he pogut enviar-te un escrit que t'he fet abans.Ara ho torno a provar.
Bon any: aquest i tots els que venen.
Abans de festes vaig veure els teus pares i no fa masses dies, en un altre sopar (ens cuidem!!!) a la teva mare: estan tan macos com sempre.
T'animo a seguir escribint, ho fas molt bé i de segur que per a moltes persones és un espai de reflexió.
Omples amb intensitat i contingut el teu present, com diu Torralba: "el que fa que la vida mereixi ser viscuda és la bellesa que un pugui captar a través d'ella".
Tu has fet de la teva vida un projecte personal i això és quelcom que hem d'aprendre molts de nosaltres.
ENDAVANT ANNA,SALUT I FORÇA PER SEGUIR!!!
Petons
Berta

Anónimo dijo...

Gràcies per desmentir-los!! XD Esperant la nova actualització. Divendres acabo exàmens i... me'n vaig a veure un dels amics que vaig conèixer quan estava a Torí, un alemany molt simpàtic que viu a Colònia!! :) Em fa il·lusió, el 31 d'aquest mes faria un any que no ens veiem.