miércoles, 7 de enero de 2009

L'escola "Ciudad de Israel" i molt bon any 2009!!!

Bon any nou 2009, amics i família!
Tot el que vaig anunciar a l'altra entrada, d'una manera o una altra s'ha anat complint. Comencem per l'escola. La van començar el dia 8 de desembre i el dia 28 ja m'entregaven les claus, així que estic molt contenta. Ara queda fer feina per pintar-la i gestionar-la i això ja és tema de la comunitat. Ens hem de reunir i acabar de parlar totes les qüestions pràctiques. De totes formes el que sí que és clar és que prop de 80 nens gaudiran d'unes bones instalacions per rebre classe. A part estem anant amunt i avall amb la directora per provar de legalitzar-la i que els nens que acabin el darrer any puguin anar a col·legi sense problemes.
Les altres escoles també van bé i és que entre donacions, gent compromesa i l'actuació municipal i estatal les escoles han anat mirollant força i, tot i que encara queda molt per fer, les condicions ja van millorant.
Per altra banda, avui (dintre d'una hora) tanquem la part de contingut de la formació de mestres. Avui em toca a mi parlar sobre els valors i com treballar-los amb dinàmiques. El dimecres que ve fem la clausura amb entrega de diplomes i tot el que això comporta.
Les escoles acaben les classes el divendres 30 de gener i les vacances duren fins a l'abril. Es fan en aquesta època perquè les pluges són molt fortes, però aquest any s'estan enraderint i encara no han començat. Coincidint amb el tancament per vacances de les escoles, jo deixaré de treballar a Hogar de Cristo. Així em quedarà una setmana per acomiadar-me de la gent i per anar fent tranquil·lament la motxilla.
Per Nadal vam fer la Missa del Gall a la capella del barri i després vam fer un sopar a casa amb els veïns. La veritat és que va estar molt bé. Després vam celebrar l'amic invisible amb els de casa (aquí, amigo secreto). A Hogar de Cristo també el vam fer. Els nostres amics voluntaris xilens de Quito ens han regalat una mini taula de ping-pong... i ara ens hi passem hores jugant... és divertit.
La nostra intenció d'anar a Playas amb la Patty Moreira (la jefa de voluntariat) es va veure estroncada per una mala notícia: va morir la seva mare el dia de Nadal. Així que us podeu imaginar lo malament que estava ella i, nosaltres, la vam estar acompanyant aquests dies.
Per cap d'Any, després de fer la festa amb tots els integrants d'Hogar de Cristo, vam marxar a Esmeraldas, al Nord. Platja, platja i més platja. Ens ho vam passar molt, molt bé, tot allò d'allà és ben maco. La nota negativa és que ens van robar. Així que m'he quedat sense mòbil, mp3 i... la càmara!!!!!!!!!!!!!!! Sisi, em van robar la càmara (a mi i a tots els altres). No sabeu el greu que em sap, perquè me la vau regalar vosaltres, per les fotos que mai vaig arribar a baixar i per no poder fotografiar el darrer mes a Guayaquil... però podia haver estat pitjor, així que al mal temps bona cara i a seguir endavant.
Èrem un bon grup en el que hi havia xilens, uruguayos (com es diu en català? he buscat al traductor i m'ho posa igual), i jo. Així que a les sis de la tarda vam celebrar la meva entrada a l'any i em van tirar a la platja entre tots. Va ser molt divertit. A partir d'aquí vam celebrar l'entrada dels uruguayos (tres hores abans que a Equador), la dels xilens (dues hores abans) i l'equatoriana, la de debò. Vam anar a la platja a veure com tiraven focs d'artifici.

Aquest mes també serà mogut (algun no ho ha estat? jeje), doncs marxen i arriben xilens i això vol dir comiats, benvingudes, tenir-ho tot preparat, sopars, i un munt de coses més. La Paula, la Rocío i el Darío marxen el dia 19, però abans tenim un viatge pendent. Jo he de sortir del país perquè la visa em caduca abans de marxar. Així que anirem a Perú passant per Loja (sud de la ciutat) la Paula, el Whala i jo.
El següent cap de setmana comiat dels xilens i el següent el meu.

Aquest darrer mes me'l passaré tancant temes i preparant la meva marxa i la meva arribada, però ara per ara no vull pensar massa en l'arribada a Sant Cugat, sinò en gaudir de tot això que, si bé em té amb una mica d'esgotament, estic gaudint.

Una abraçada i fins dintre d'un mes justet.

pd: per cert, no poso cap foto per raons ben lògiques, no en tinc, jeje.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Será por celebraciones!!! ya sabemos que disfrutáis mucho de todas ellas pero 4 Finales de Año con remojón incluído...no está nada mal.
los proyectos siguen adelante y saber que la escuelita ya está terminada es una muy buena noticia. Adelante con todo.
Besos y a disfrutar del tiempo que te queda ahí.
Mamá

Anónimo dijo...

Anna!! M'he canviat d'ordinador i ja no tenia el teu blog a preferits... ara ja està!! tanta activitat arribaràs esgotada i les plsatges d'aquí què et pareixeran? i el fred? :D endus-te una mica de tot i de tothom, com vas fer d'asquí
una abraçada

Anónimo dijo...

A disfrutar del último mes!!
(Trata de conseguirte fotos de CdeI)
Petons, y nos debemos un año nuevo juntas!!
Nata

Anónimo dijo...

MOLTES FELICITATS TIETA ANNA!!!!
El divendres vam estar sopant amb els teus pares i estaven tan felisos que feia goig veuer'ls.Ja vam conèixer per foto al Gerard i és un bebé molt maco.
Compartim la vostra alegria,PER MOLTS ANYS!!!!
Una abraçada
Berta