martes, 17 de abril de 2007

Eleccions al país!

Com ja us haureu enterat diumenge va haver eleccions per l'Asamblea constituyente. Ha sortit el SI de carrer, i per aquí la gent està contenta, perquè és com una nova oportunitat de canviar coses del país. El cas és que pot anar qualsevol persona major d'edat que rebi l'1% de signatures del que seria la seva comunitat autònoma. D'aquesta manera cadascú envia a qui pensen que pot lluitar per alguna causa concreta.
Com a tema anecdòtic explicar dues coses: aquí existeix la Llei Seca per les eleccions! L'objectiu de la qual és que la gent no vagi borratxa a votar... jejeje. Cada país amb la seva realitat! Hi ha hagut uns quants detinguts que passen de 2 a 15 dies al carrer i perden el seu dret a vot. No es pot veure ni vendre alcohol des del divendres fins dilluns a les 20h. Els locals fan el negoci dijous al vespre perquè la gent s'endú les provisions a casa.
D'altra banda tenen l'obligació de votar i sinó reps una multa. Així que quan hi ha eleccions gairebé es paralitza el país perquè molta gent ha de tornar al seu lloc d'orígen per votar!

Per altra banda ahir vaig començar les meves classes d'italià! Genials. Som 6 noies a classe i la profe és una dona d'uns 80 anys, súper maca, es diu Renatita, jaja. Ahir ens explicava alguna batalleta de la 2a Guerra Mundial. Ella és de Firenze. Fa gràcia perquè explica coses de l'altra banda del món com a novetat i per mi és el més normal del món! Ahir parlava de les 4 estacions! Aquí tan sols hi ha dos: estiu (quan fa més fred), hivern (quan fa més calor).
Ara em toca estudiar, vull treure'n el màxim profit!!! Té gràcia que hagi vingut a l'altra banda del món i em posi a estudiar l'idioma d'un país que tenia al costat!

Una altra cosa graciosa és que ha estat el primer cop que he rentat la roba amb rentadora! tot un repte, tota una diversió. Cal trucar al senyor de la rentadora i te la porta a casa, l'endolla i llestos! Al cap d'una hora torna. El programa dura 15 minuts i t'ho fas tot. Omples la rentadora d'aigua amb un tub i hi poses sabó. Això evidentment cal fer-ho al pati de casa. Va ser molt divertit.
A més, cosa força increible, el senyor va arribar a les 7h en punt del matí, l'hora que haviem quedat!!!!

La resta tot molt bé, contenta, còmode i sentint que venir ha estat un gran pas.

Una abraçada a tots, fantàstic que el Barça continui líder, i sento no respondre tots els mails que voldria... tinc poc temps!

11 comentarios:

Bernat Picornell Grenzner dijo...

això d'anar a votar cadascú al seu lloc d'origen és com Maria i Josep quan van anar a empadronar-se!! "Que tindríeu algun racó a la fonda per a guarir-nos akesta nit? Ho sento, però amb això del cens és tot ple i ni tan sols puc acollir la vostra dona però si necessiteu alguna cosa, podeu venir...." Què, l'examen del Pessebre suspès o no? :P
Doncs això, pel que vaig llegir va haver-hi un 70% de vots afirmatius oi? La llei d'obligació a vot està molt però que molt molt bé!! Jejeje ho hauríem d'aplicar!
En fi, tu a l'Equador i al Barça es marca el millor gol de l'història del club... Coses de la vida! ;)
Un petó!!

Anónimo dijo...

hola senyoreta!!rentadora...ei!!estava informada qui va guanyar eleccions pq te 2 rrrrs el nom no?jeje Bueno ja t'hauràs enterat del gol de messi no, com el de maradona??ha donat la volta al món!!bueno un ptonàs

Anónimo dijo...

Ei Nana! Avui és Sant Jordi... ^^
Doncs ja saps... :P
Espero que ho disfrutis.
Aquí tens un any més, la meva "rosa virtual"!!
Petons.

Anónimo dijo...

ei, Anna !!!
quants dies que no t'escrivia... però penso en tu constantment, en cada notícia que donen d'Equador et veig allà i penso en com t'afecta tot allò que passa. és curiós com et canvia la manera de veure aquell pais quan hi tens algú proper...
què et puc explicar ? que estic molt enfeinada preparant el meu (agafa't fort) 25 aniversari de casament !!!! sembla ahir i em sembla mentida que haguem aguantat tant i estiguem aquí, i haguem portat al mon aquests "trastos" de fills tan fantàstics,je,je... marxarem de cap de setmana a l'Empordà i dimarts farem una mena de celebració familiar perquè ens fa ilu compartir-ho amb tots els que aquell dia no hi eren encara (fills, nebots, cunyades...)
Bé, ja t'explicaré com ha anat.

Molts petons,
Núria

Anónimo dijo...

ei, perdona'm... sóc la d'abans; no he posat el meu nom ni res... quin desastre...
torno a enviar-te mil petons...

Núria (bosch i ten, ara sí...)

Anónimo dijo...

Estimada Anna,
quants dies sense escriure... aquí les feines es multipliquen, a la uni no parem i per cada setmana tenim un munt de treballs. A la JERC encartellem, fem paradetes, repartim triptics,... preperant al màxim les eleccions i amb ganes que arribin...Per llàstima nostre en aquesta país no s'obliga a anar a votar i si fa bon temps la gent aprofitarà per anar a la platja... Pocs encara tenen la conciència de votar i de triar el millor pel teu poble.
La veritat és que tot i tenir molta feina sòc molt feliç i estic atrevessant una etapa de la meva vida molt bona. No hi ha res en concret però tot va endevant i val la pena viure els dies diariament. D'aqui uns mesos ja t'escriuré des de l'altre punta del mòn meva, des d'un país al costat del teu. Espero a partir d'ara escriure't una miqueta més... Un peto immens i que vagi b.
Laia Carbó (la carbonara)

eloi dijo...

"questa picolíssima serenata..." (carosone)
endavant amb l'italià! (ja té nassos aprendre-ho a l'Equador, no?)
per bellvitge tot va fent. ara ja estem a "l'equador" de les reunions de colònies i campaments i estic bregant per trobar un parell de monis que vulguin fer RUTES!!! (sí, aquest any fem un pas endavant!) si saps d'algú fes-m'0ho saber, plis. serien les dues darreres 7manes d eJuliol.
una abraçada

laia dijo...

wenas!!!
És el primer cop que t'escric de fet és que no sé ben b com funciona tot això del bloc pro ara k ja he escrit nose quantes contrasenyes ,... et prometo que t'escriure més sovint.
Merci per felicitarme laltre dia la veritat va ser una sorpresa molt agradable.
Veig que tot et va molt b, per aqui tb tot com sempre.
Molts petonets

Anónimo dijo...

Anna!! Fa molt molt temps que no passo per aqui perdona'm!!Italia?? Si et recordes del llati segur que prens italia rapid pq son iguals jejejejej jo prou en vaig tindre a l'institut amb al llati...que tris em van aprobar amb un 3!!
M'alegro que siguis feliç!!
Molts petonts!!!!!

Anónimo dijo...

Anna!! Sóc Gempi. Estic aviciada al teu blog i ara que ja no pots escriure tant... em desespero!! Com va la feina? Quina una en dus de cap, ara? Jo també vaig de bòlit! El dia de St. Jordi em vaig trobar Laia a la paradeta de la JERC, que feia temps que no la vedia. Jo estava desesperada buscant un llibre per a Dídac. Ara treballo a un centre de sociolingüística, de pràctiques!! N'estic molt contenta, és el 3r mes! Però tinc poquet temps x fer coses. Ara bé, si una cosa vaig aprendre a l'erasmus és que no he d'estar mai quieta, que hi ha moltes coses x fer (com a la cançó dels Pets) i q no les puc deixar passar. Fes el mateix!!! ;p B7s

Anónimo dijo...

ei desapareguda!!! ;)

Tot bé? Quina gràcia que estudiïs italià tan lluuuuny! I la guitarra, què? jajaj!!! ;)

Espero escriure't un mail aviat amb bones noves (?) ;D

Petons i abraçades eternes! (ara feia temps que no t'ho deia, eh? ;))