jueves, 22 de febrero de 2007

Dimecres de cendra... o com viure un moviment de masses dins l'Església

Ahir, dimecres de cendra, vam anar a l'Eucaristia que se celebrava al barri del costat de casa. Era a les 19,30h i a les 19,10h ja estava ben plena. És una església grandeta... a les 19,30h era a tope... mai havia vist una església tan plena, inclús pel passadís central... tot!!! I molta gent per fora.
El que feia la missa, un capellà colombià és força crack. Va començar convidant a tothom a que tirés endavant perquè "l'església és de tots". Endavant, doncs. Alguns del carrer ja podien anar entrant. Jo era a un lateral, per poc vaig poder entrar, però fora era ple!
Comencem, i quan arriba el moment de seure el bon home fa una broma: qui estigui als bancs que seguin, els qui estigueu de peu podeu continuar de peu. Rialla general.

Va fer un sermó llarg amb una força intensa. Et senties totalment perdonat pel pare i cridat a la conversió. Genial.
Durant la missa es van sentint cants amb guitarres de fons. Arriba el moment de la cendra... algú s'esperava que ho faria general??? No, no! El bon home, juntament amb un altre van començar a passar per tota l'església... encara no sé com va poder passar. La gent es tirava a sobre per rebre la cendra. Vam estar una bona estona, però molta estona. Quan encara no havia acabat ja eren les 21h, feia una hora i mitja que erem allà. La meva amiga s'havia quedat a fora preveient un mareig perquè no es trobava massa bé, però jo era a dins junt amb una senyora i els seus tres fills fent de barrera per a què la gent que volia anar a buscar el capellà no els aixefés. Pels micros s'anava sentint: si us plau, la gent que és a fora que no entri, el capellà anirà per fora a posar la cendra a tothom. Un caos, tothom empenyent, cops,... de tot! Jo allà al mig, contemplava allò i no sé per què, em sentia feliç. Anava parlant amb la gent. Mentrestant, enmig de tot aquell soroll continuavem cantant: "de rodillas, señor, de rodillas" y "señor, me has mirado a los ojos,...". Per mi era fantàstic perquè són les cançons que vaig deixar de cantar després de fer la comunió, és a dir, quan ja vaig començar a anar a missa en català.

Jo vaig rebre la cendra de les primeres, una senyora que tenia a prop em va agafar perquè em posés a la fila i rebrés la creu.

A l'acabar hi havia gent que no havia rebut la cendra, els diuen que quan prenguin la comunió ja els hi posaran. Tothom ho enten i quan arriba el moment de la comunió es repeteix el mateix. És que realment era impossible que algú es movés per allà. Jo vaig pensar que ja no podia estar més estona allà i vaig marxar. A fora era la meva amiga esperant perquè ja s'havia anat a seure una mica marejada.

Vaig poder sortir encara no sé com perquè era la 3a vegada que ho intentava sense que la massa de gent m'obligués a tornar a entrar.

Va ser impressionant.
Que molts més actes d'aquest estil omplin esglésies i, sobretot, que els que hi anem estiguem diposats a canviar.

8 comentarios:

Anónimo dijo...

En una situació semblant crec recordar que alguns varen fer un forat al sostre i varen baixar amb un que anave en camilla i no es podia atensar al Capellà!.
Potser l'ambient seria sembant.
Petons
Natxo

Cris Ruano dijo...

Buff! se m'ha posat la pell de gallina només de llegir-ho... segur que va ser impressionant.
nabraçu!!

Anónimo dijo...

Qué bien poder vivir todas estas experiencias en primera persona y compartir con los demás su manera de vivir la religión. Yo también fui a la imposición de la ceniza pero en BCN en la iglesia de san Ignacio en el barrio de Sagrada Familia y más tranquila que la tuya. Seguro que al cura le habría encantado tener feligreses en la calle, pero no. Me gustó vivirla de manera diferente de otras veces.
Muchos besos y sigue explicándonos tus días.
Besos de parte de Rosa.
Mamá

Anónimo dijo...

mafiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
tiiiiiiiiiiiiiiiiiiia q wai! es tope maco tt aixo q escrius! mncanta! set veu taaaaaaan feliç... mncanta q estiguis tan b! cm dscriuries l'experiencia fns ara? super positiva? entra al meu flog si tns 1 mmentet i dxam algn comentari... x aki tt va molt b, tic moool cntenta i ja tinc por x quan hauré d marxar... 1000 petons, preciosa!

Anónimo dijo...

Hola Anna:
Sempre que puc em conecto al teu blog i segueixo les teves vivències. Vaig parlar amb la teva mare i li vaig suggerir de que ho imprimís i de ben segur que formarà un llibre molt interessant.
Mentres vius les coses et sembla que sempre ho recordaràs tot però la memòria es torna selectiva i va bé trobar "vells i bells" escrits per reviure experiències passades.
Un dia d'aquests celebrarem la "ve-bellesa" del teu pare i ens explicaran més coses teves.
Cuida't molt i fins sempre.
Berta

Bernat Picornell Grenzner dijo...

Hola guapa! Com estàs? Jeje veig que força bé oi?? Ahir vaig anar a Can Barba i vam parlar de com està la situació ara i bla bla bla... Va estar super bé! I per acabar-ho de rematar un peli (planta 4a) que no vaig poder acabar pq vaig haver de marxar!! :(
Un peto!

eloi dijo...

Ei Anna, impressionant això que expliques. Al grup de confirma de bellvitge hi ha un noi equiatorià, amb el teu permís li passaré el teu post. Nosaltres vam fer uin dimecres de cendra "en divendres" (que és quan ens trobem el grup), evidentment ningú havia hi havia anat el dimecres i, el que és pitjor, ningú tenía ni p idea de què anava això de la quaresma. Bé... aquest és el meu món (i me l'estimo).
una abraçada
eloi

Anónimo dijo...

hola anna!!bueno ja saps el que et dic sempre!!així qno tho repetiré més vegades!!!jeje x aquí tot bé!ara he començat a treballar a una ludo 3hores pel matí,fent sustitució d'un embaràs, jo encara no tindré cap nen!! qui ho havia de dir,jo a una ludo...vinga un ptonàs guapa!!