miércoles, 14 de febrero de 2007

San Valentín: el día del amor y la amistad

Per fi ha arribat el dia esperat! Sisí, impressionant. M'he despertat i les meves companyes de casa m'han cantat "Yo quiero tener un millón de amigos" fent-me la broma de que avui era el dia de l'amistat.
Cada dimecres es fa una estona de pastoral, una oració a la que assistim tots els empleats d'Hogar de Cristo. Doncs avui hem acabat amb pastissos, piruletes, xiclets, bombons,... de tot! Tothom es regalava targetetes i es destijaven "feliç dia" en persona o per mòbil... Li he començat a agafar el gust al dia i tot! Amb lo poc que m'agrada a mi Sant Valentí... jaja
De totes formes m'ha agradat molt veure com se celebra per aquestes terres...

Ahir vaig tenir la meva primera experiència sanitària! Sisi, em feia mal el queixal i vaig anar a cal dentista. Em va fer una neteja bucal i em va fer un empaste. Jo pensava que m'arrencava les dents! Què bèstia! jaja, però ara ja ho tinc bé. Tinc fotos, però no les possaré... jaja.

Aquest matí hem assistit a una xerrada sobre la responsabilitat social que tenen les empreses i la integració dels sistemes de gestió. La xerrada la feia un xilè, ha estat prou bé. El problema és que hem fet tard per l'oració del matí i quan hem arribat ja estaven per la segona part. Bé, de fet hem arribat quan quedaven 10 minuts pel refigeri: cafè o altres begudes i tot un sanvitx (com s'escriu?). No eren pastetes, nono, tot un entrepà que ens hem guardat i ha servit per dinar.
Parlaven bàsicament de que l'èxit es basava en tres punts: la seguretat, la qualitat i el medi ambient. Han explicat força coses i força ràpid, ara cal mirar-ho amb calma.

A més aquests dies anem definint tot el programa d'Apoyo Escolar que realitzarem. El que passa és que a vegades no sé massa què fer i m'invento la feina. Cal tenir paciència, sisi, sé que ho he dit més cops, però és que realment cal.
Fins l'abril no comencen les classes i de moment hi ha feina, però fins el març no apretarem més. S'ho prenen amb calma...

M'estic trobant amb gent maca amb qui m'entenc, amb qui em puc expressar prou bé; i també gent amb qui no, està clar!

Amb la coordinadora del meu departament, és a dir, la jefa (Italia, es diu), ens portem molt bé i això ajuda molt.

Una altra cosa que volia comentar és el tema higiènic. No saps com, però s'acaba el dia i les ungles estan brutes... i no les hem posat enlloc especial! És l'ambient, és la contaminació. Els cotxes deixen anar molta polució... massa...
Hi ha barris que queden apartats on només els arriba l'aigua a través dels "tanqueros". Uns tios que porten l'aigua dins d'un tanc enorme i la posen en cubells gegants a casa de la gent. Els cobren un dòlar per omplir-ho. Aquests tancs tenen dues sortides de l'aigua, són dos tubs que estan al final del tanc i no estan tancats, de manera que tota la contaminació entre a dins. Altres vegades és pitjor perquè els tubs cauen i van arrosegant per la carretera mentre van perdent aigua. Després els tornen a pujar i llestos, sense netejar ni res! Això per no parlar de tots els bitxets que es concentren a les aigues dels barris més pobres on a vegades no arribar el bus (el colectivo que li diuen aquí) per haver massa fang. I els bussos passen per tot arreu, així que és realment impossible.

Ahir vam sortir d'Hogar de Cristo i vam topar amb el camió que anava fumigant, era per la malària, vam intentar evitar-ho i ens tapàvem la boca, era realment fastigosa l'olor i força contaminant!!!
Almenys durant ahir la tarda-nit no vam tenir mosquits per la casa, cosa que s'agraeix perquè tenim les cames plenes de picades i no hi ha protecció contra els mosquits que els aturi!

Més temes:
- fantàstic que el Barça hagi guanyat al Madrit podrit! Gràcies per informar!
- l'adreça que vaig posar on es poden enviar les cartes hi ha un petit error: no és Roberto Acosta, sinó Roberto Costa.
- Eloi, genial que l'adreça hagi estat posada a paperets de Bellvitge! Animo a tothom ha deixar aquí el seu comentari.


Realment estic contenta d'estar per aquí, us tinc ben presents! Continueu escrivint i gràcies per tots els comentaris que deixeu i pels mails personals.

Fins aviat!

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Anna! Que bonica és ella!
Jo en un dia d'enamorats... et felicito.
Ja arribarà el Sant Jordi, tranki Santi ^^.
Fa dies et llegeixo i em sorprèn tot, és molt
apassionant, m'alegro de l'adaptació al medi...
la pol•lució... nena que ets de Sant Q tia,
vamos, osea...
Important l'episodi del dentista durant un
segon t'he imaginat de: cuñaooooooo!!!
Cal donar-te les gràcies per compartir aquelles
petites coses de cada dia amb tots nosaltres.
Et tinc molt present... dacord... una mica...
però pensar que cada dia et despertes unes
horetes més tard…, carai! fa certa enveja ^^
(moment stupendu i burrot)
Res un mimitou gatuno per la Nana.
Energia i alegria.
*sillus*

Anónimo dijo...

Feliç dia de l'amistat!!jejejej!! ahir aqui va ser dijous gras i vaig menjar truita i coca de llardons oooooo que bona que esta!!!
Espero que no et torni a fer mal al caixal pq l'experiencia que ens expliques no sembla molt agradable!!!
M'algero que t'ho prenguis amb von humor.
petons